1) Wat is het verschil tussen Braziliaans Jiu-Jitsu en andere vechtsporten?
Braziliaans Jiu-Jitsu is ontworpen om jezelf te kunnen verdedigen tegen een aanvaller die groter, zwaarder en sterker is. De technieken zijn gebaseerd op natuurlijke lichaamsbewegingen en kosten weinig energie om uit te voeren. Letterlijk iedereen kan Braziliaans Jiu-Jitsu leren!

2) Wat als ik geen eerdere ervaring heb?
Dat is geen probleem! We hebben een speciaal beginners programma, waarin veiligheid en structuur bovenaan staan. Alle posities en technieken worden uitgelegd, waardoor je op ieder moment kunt starten.

3) Moet ik in vorm zijn om te starten?
Je hoeft niet fit te zijn om te starten met de lessen. Je komt niet in vorm om Braziliaans Jiu-Jitsu te leren, je doet Braziliaans Jiu-Jitsu om in vorm te komen!

4) Wat moet ik dragen tijdens de les?
Tijdens de gewone lessen draag je een wit of blauw BJJ pak met daaronder een rashguard. Tijdens de NO GI lessen draag je een rashguard en een fightshort (of de broek van het BJJ pak).

5) Moet ik iemand "sensei" noemen?
Nee. De leraren worden gewoon aangesproken met hun voornaam.

6) Mag ik een bidon meenemen en waar bewaar ik die?
Ja, je kunt een bidon meenemen en deze bij de rand van de mat neerzetten.

7) Met wie ga ik oefenen?
Als beginner koppelen we je aan een iets meer ervaren student die je vragen kan beantwoorden en je tijdens de les kan helpen bij het leren.

8) Zal ik geblesseerd raken of in verlegenheid worden gebracht?
Ons beginners programma is specifiek ontworpen om de lessen zo veilig en stimulerend mogelijk te maken voor nieuwe leerlingen.

9) Mag ik een vriend(in) meenemen naar de les?
Ja! Braziliaans Jiu-Jitsu is zo leuk en verslavend dat mensen het niet kunnen laten om er met hun vrienden over te praten. Neem gerust een vriend(in) mee naar een beginners les die je bijwoont. Laat hem/haar wel even aanmelden via het proefles formulier op de website.

10) Ik heb een andere vraag, hoe stel ik deze?
Je kunt bellen of appen naar nummer 0610473668 of stuur een e-mail naar bartaarts@gmail.com